توصيه به وزارت بهداشت براي اجراي کامل قانون کاهش ساعت کار پرستاران
 
پرستاران فردا
 
 

به گزارش خبرگزاري مهر، سيامک مره صدق، قانون ارتقاء بهره وري را قانوني قابل توجه، مثبت و مترقي برشمرد و گفت: متأسفانه اين قانون هنوز آن طور که مورد انتظار است در سيستم بهداشت و درمان به ويژه بخشهاي خصوصي اجرايي نشده و در بخش غير دولتي تنها موردي که بنده از اجراي اين قانون مطلع هستم، يک بيمارستان خيريه است که آن هم فقط به اجراي کاهش ساعت کاري بسنده کرده است.


 وي افزود: اجراي کامل قانون ارتقاء بهره وري مستلزم نرخ گذاري خدمات پرستاري و پرداخت اين نرخها توسط سازمانهاي بيمه گر است و تا زماني که اين فرايند صورت نپذيرد هيچ بيمارستان دولتي توان پرداخت کارانه حاصل از اين قانون را ندارد.


 عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: از آنجا که بيمارستانها مبلغي بابت اجراي اين قانون دريافت نمي کنند، طبيعي است که توان اجراي کامل آن را ندارند.


 وي ادامه داد: کاهش ساعت کار پرستاري بار مالي بسيار زيادي دارد و چيزي که براي بنده عجيب است اين است که بيمارستانهاي دولتي با اين فشار مالي که متحمل هستند، اين قانون را اجرايي کرده اند منتهي در بخشهاي خصوصي اجرايي نشده است.


 مره صدق با  اعتقاد به لزوم پيگيري وزارت بهداشت مبني بر اجراي کامل اين قانون گفت: اگر وزارت بهداشت با اهرمهاي قانوني موجود توانايي اجرايي کردن اين قانون را ندارد، از مجلس کمک بخواهد تا هر قانون جديدي که براي الزام بيمارستانهاي خصوصي به اجراي اين قانون وجود دارد، در مجلس بررسي و تصويب شود.


 وي در پاسخ به پيش بيني منابع ناشي از اجراي قانون بهره وري در آيين نامه اجرايي اين قانون اظهار کرد: درست است که اين مسئله در خود قانون ديده شده است منتهي مسئله اينجاست که اين بودجه بايد از کجا تأمين شود زيرا در حال حاضر بودجه روتين وزارت بهداشت هم درست پرداخت نمي شود و ممکن است در ماههاي آتي اين وزارتخانه براي کارهاي عادي و روزمره هم با مشکلاتي مواجه شود.


 مره صدق ادامه داد: حال اگر وزارت بهداشت، بخواهد يک تعهد جديد هم براي خودش ايجاد کند در صورتي که بعيد است بتواند آن را اجرايي کند، کاري منطقي نيست.


 اين نماينده مجلس اضافه کرد: بنده اجراي قانون ارتقاء بهره وري را مستلزم اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري و به همان اندازه مستلزم تأمين منابع مالي براي وزارت بهداشت مي دانم.


 وي در خصوص عدم نظارت مجلس در اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري پاسخ داد: وظيفه اصلي پيگيري اين موضوع با دولت و وزارت بهداشت است اگر وزارتخانه براي تحقق يک قانون دچار مشکل است بايد به مجلس گزارش دهد تا بررسي شده  و نواقص رفع شود.


 مره صدق ادامه داد: مجلس هم موظف است وظيفه نظارتي خود را انجام دهد و به همين منظور ما بارها با سازمانهاي بيمه گر صحبت کرده ايم اما همواره مدعي شده اند که توان مالي آن را ندارند به طوري که همين الان اين سازمان ها در پرداخت مطالبات معوقه بيمارستانها مشکل دارند لذا در اين شرايط توان پرداخت تعرفه هاي جديد را ندارند.


 وي با اشاره به اينکه چنين مسائلي اقتصاد بيمارستانهاي دولتي و خيريه را با خطر روبه رو کرده است، افزود: متأسفانه مسئله بسيار به هم پيچيده است و نهايت اين پيچيدگي هم به نبود اعتبارات کافي براي اجرايي شدن اين قوانين در نظام سلامت بر مي گردد.


 عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: البته به نظر مي رسد وزير جديد بهداشت عزم جدي براي اين کار دارد چون قول داده است تمام توان خود را براي تحقق منابع مالي مورد نياز وزارتخانه که در برنامه پنج ساله پنچم پيش بيني شده است بکار گيرد.


 وي افزود: منتهي الان فقط چند هفته از تصدي او در وزارت بهداشت مي گذرد و بايد اجازه داد تا فرصت لازم براي تعامل وزير بهداشت جديد با سازمان بودجه و وزارت اقتصاد و دارايي ايجاد شود تا مشخص شود که واقعاً چقدر مي تواند منابع مالي مذکور را محقق کند.

 مره صدق با اعلام آمادگي مجلس براي پيگيري قوانين حوزه پرستاري گفت: بنده به شخصه به حسن نيت وزارت بهداشت اميدوارم و تقريباً مطمئنم که وزير جديد بهداشت دنبال تحقق بخشيدن به حقوق تمام بخش هاي شاغل در بخش هاي خدمات سلامت به ويژه پرستاران و پزشکان  عمومي هستن



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین